woensdag 21 september 2011

social media op school

De laatste paar jaren is internet op je mobiel enorm populair geworden. Als je dat nog niet weet, kom dan onmiddellijk onder die steen vandaan! Dit is oud nieuw, dat weet ik ook wel. Op scholen zouden docenten meer moeten gaan werken met sociale media. Er wordt altijd gezegd dat telefoons (of ipods of wat dan ook) een slechte invloed hebben op jongeren omdat het ze afleid. Maar je kunt wel over alles iets negatiefs zeggen, denk liever aan wat je met je telefoon kunt doen op school wat positief is. Zo kunnen leerlingen door medeleerlingen te pingen er achter komen in welk lokaal ze les hebben, kan de leraar via facebook antwoord geven op al je vragen of stuurt de docent na de les naar een paar leerlingen een 'huiswerksmsje'. Super handig lijkt mij dat! Weet je niet zeker wat het huiswerk is, stuur je je leraar even een tweet. Ook kan je mobiel handig zijn als je je rekenmachine bent vergeten voor die ene wiskunde toets van die dag. Verder scheelt het ook een groot gewicht, als we zoals vroeger brieven naar elkaar moesten schrijven liep iedereen met een driedubbele hernia rond door alleen al dat briefpapier. Nee wat mij betreft hebben we het goed, geen driedubbele hernia voor mij! Geef mij maar mijn roze flut telefoon die letterlijk alleen maar kan bellen en smsen. Ik vind het ook zo moeilijk voor te stellen hoe de mensen vroeger leefden zonder telefoon. Maar stel je voor, de telefoon werd uitgevonden in de 18e eeuw. Kijk je zo'n oude zwart-wit film, zitten die mensen te smsen met hun koelkasttelefoons met uittrekbare sattelieten. Dat plaatje klopt niet, ze hebben het mobieltje dus op een goed tijdstip uitgevonden. Ik zou nog blijer zijn als mijn moeder me een abonnement betaalt, maarja dan kijk ik een beetje te ver in de toekomst want dat mag ik toch niet. Dan maar sparen voor een Ipod, dat lukt me wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten